top of page

אבחון שגוי או גילוי מאוחר של מחלות

מי שצפה בסדרה עתירת הרייטינג "המתמחים", צפה באחד הרופאים מתאר את תפקידו כמחולל קסמים נגד הטבע. הטבע של כל גוף חי הוא להזדקן ולמות, אך האנושות עושה כל שביכולתה כדי לדחות את המוות ולהאריך את תוחלת החיים והמאמץ הזה מצליח: בשנת 1990 תוחלת החיים לשני המינים עמדה על 65.3 שנים וב-2013 היא כבר עמדה על 71.5 שנים. בישראל אגב, הנתונים טובים הרבה יותר ועומדים על יותר מ-80 שנות חיים בממוצע.

העלייה בתוחלת החיים היא עלייה - עם אליה וקוץ בה. כמו כל מכונה משומנת, גם חלקי גוף האדם מתנוונים או ניזוקים וזקוקים לתיקונים, לשיפורים ואף לחלקי חילוף. כשאנו זקוקים לטיפול אנו ניגשים לרופא או פונים לבית החולים ומקווים שאנחנו בידיים הטובות ביותר שיש. מרבית האבחונים לנו אכן מקצועיים וקולעים לשורש הבעיה, אולם לא מעט פעמים ניתן היה לתוצאה אחרת.

לעיתים, כשהטיפול בנו מוטל על רופא עייף שמאחוריו כבר 24 שעות עבודה במשמרת בבית החולים או במתמחה לא משופשף דיו, לא מן הנמנע כי יינתן לנו אבחון שגוי למצבנו הרפואי או יפספסו בבדיקות גילוי של מחלה כזו או אחרת. חוסר תשומת לב מספקת של הרופא או המתמחה המתבטאים באבחון שגוי או מאוחר מהווים רשלנות רפואית שעלולה למוטט אותנו כלכלית או נפשית, להוביל לביצוע הליכים רפואיים שהיו יכולים להימנע מאתנו ואף לנכויות לצמיתות וזאת במקרה הטוב. במקרה הגרוע ביותר הדבר עלול אף להוביל למוות שניתן היה למנעו.

אחד המקרים המפורסמים בן-זמננו של רשלנות רפואית כתוצאה מאבחון שגוי הוא המקרה של המוזיקאי אמיר פרישר גוטמן ז"ל. פרישר גוטמן ז"ל אובחן כחולה בסרטן נדיר ובשל כך החל בטיפולים כימותרפיים והיה מועמד להשתלת מח עצם. כתוצאה מכך הוא סבל מתופעות הלוואי הנוראות של הטיפולים הכימותרפיים המתבטאים בהקאות, חולשה ניכרת, נשירת שיער מאסיבית ועוד רבים כתוצאה מהטיפול האגרסיבי. לאחר חודשים ארוכים של סבל פנה הזמר לקבלת אבחנה נוספת, או אז התברר כי הוא כלל לא לקה בסרטן מסוג לימפומה, אלא סובל ממחלה דלקתית אחרת שתסמיניה דומים להפליא למחלת הסרטן בה אובחן.

המקרה שתיארנו כאן הוא רק טיפה בים של מקרי רשלנות רפואית , אלא בשונה ממקרים אחרים, מקרה זה זכה לסיקור תקשורתי כה נרחב בשל אישיותו הידועה של פרישר גוטמן ז"ל במוזיקה הישראלית בפרט ובתרבות הישראלית בכלל. אמנם מקרה זה הוא מצער ביותר, אך יתכנו גם מקרים הפוכים, בהם המחלה התגלתה בשלביה המאוחרים ועל כן, היה זה מאוחר מדי להציל את המטופל ואילו היו מפנים את המטופל לבדיקות הרלבנטיות עוד בפניותיו הראשונות, ניתן היה לאבחן את המחלה בשלב שבו הטיפול הרפואי היה אפקטיבי וכך ניתן היה להציל את המטופל ולהאריך את חייו.

אם אתם או בני משפחתכם סבלתם מאבחון שגוי או אבחון מאוחר, דעו כי באפשרותכם לתבוע פיצויים בשל רשלנות רפואית על הנזק שנגרם לכם. במקרה כזה רצוי ואך הכרחי לשכור את שירותיו של עו"ד מומחה בתחום הרשלנות הרפואית, שילווה אתכם מול המוסדות הרפואיים הרשלניים וייתן לכם ייצוג משפטי מלא. חשוב לציין כי לא כל טיפול שלא היה לשביעות רצונכם המלא או תוצאותיו נכנס להגדרה של רשלנות רפואית ובית המשפט לא יעריך ניסיון ל"סגירת חשבונות" או לניסיון התעשרות. עם זאת, מגמה הולכת וגוברת בשנים האחרונות מצד בתי המשפט לפסוק פיצויים גבוהים בשל רשלנות רפואית לצורך הרתעה ושיפור איכות שירותי הרפואה בישראל.

בישראל מוגשות יותר מ-4,500 תביעות בנושא רשלנות רפואית מדי שנה ומרביתן מסתיימות בפשרה מחוץ לכותלי בית המשפט. הרופאים, בתי החולים וחברות הביטוח מעסיקים סוללה של עורכי דין ומעריכי סיכון מיומנים, שכל תפקידם הוא להדוף את התביעה או למזער את סכומי הפיצויים לתובעים. כיום ארגונים שונים שחלקם בוודאי מוכרים לכם מערוצי התקשורת השונים מפרסמים את שירותיהם בסיוע לאזרח להתמודד מול הרשויות, אך בפועל לארגונים אלה אין רישיון ליתן ייעוץ או סיוע משפטי, הם אינם רשאים להציג את עצמם כעורכי דין וכן הם לא יכולים לייצג אתכם בבתי המשפט.

אני עורך הדין ליאור לויט, ואני מזמין אתכם לפנות אלי ברגע שמתעורר צורך לתביעה בגין רשלנות רפואית. בחברתי צברנו ניסיון רב בייצוג לקוחות שנפגעו כתוצאה מאבחון שגוי או גילוי מאוחר של מחלות ונשמח לעמוד לרשותכם ולייצג אתכם עד שתקבלו את מלוא הזכויות המגיעות לכם. צרו עמנו קשר בטלפון, במייל, או דרך עמוד יצירת קשר. אל תהססו ופנו עוד היום לשיחה ראשונית ללא כל התחייבות, ומאיתנו תקבלו שירות אמין, מקצועי ורגיש לכל אורך הדרך לשביעות רצונכם המלאה.

bottom of page