top of page

רשלנות רפואית בטיפולי שיניים

כבר בשלב הילדות אנו לומדים לפחד מרופאי שיניים. אבל בניגוד לפחדים רבים אחרים שנפרדים מאתנו במהלך בגרותנו, הפחד מרופא השיניים נשאר אצל לא מעט בוגרים. זה לא מפתיע במיוחד בהתחשב בכיסא עם הציוד המפלצתי והמכשירים שמשמיעים רעשים של מכונות ענק במפעל, וזה עוד לפני שאנחנו מדברים על אי הנוחות והכאבים הנלווים לטיפול. כמו בכל תחום אחר, כשמדובר בטיפולי שיניים אנו רוצים להאמין שאנחנו בידיים הטובות ביותר, אך גם בתחום זה עלולים להיגרם נזקים וליקויים כתוצאה מרשלנות רפואית.

לפי חוק זכויות החולה, אשר נחקק רק בשנת 1996, באחריותו של הרופא להחתים אתכם על טופס הסכמה לקבלת טיפול רפואי, לאחר שהסביר לכם על מהות הטיפול, אורכו, סיכונים וסיבוכים אפשריים והשיב על כל שאלה שעולה בדעתכם. משפט כמו "אין סיכונים" לא מתקבל על הדעת שכן בכל הליך קיימים סיכונים, גם אם נמוכים מאוד. אם הרופא שכח להחתים אתכם על טופס הסכמה לקבלת טיפול רפואי ולא פירט באוזניכם את תכנית הטיפול - ייתכן שקיימת עילה לתביעה בגין רשלנות רפואית בטיפול שיניים. כך למשל בתי המשפט דנו בתיקים רבים שבו הצהירו המטופלים כי אם היו מודעים לסבל ולתופעות הלוואי שייגרמו להם בעקבות הטיפול שהוצע להם על ידי הרופאים המטפלים, לא היו מסכימים לבצעם.

רשלנות רפואית ברפואת שיניים עלולה להיגרם בכל אחד מתתי ההתמחות בטיפולי שיניים. בין המקרים הנפוצים של רשלנות רפואית בטיפול שיניים ניתן למנות טיפולי שורש, טיפולים רשלניים בשיקום הפה, עקירת שן בינה שלא לצורך או טיפול שגוי שהוביל לזיהום בשן הבינה ועוד. לעתים תוצאותיה של רשלנות רפואית בטיפולי שיניים מסתכמים בכאבים ובסבל שניתן היה למנוע, אך במקרים אחרים מדובר בפגיעה שתצריך טיפולים רפואיים מתקנים ועתידיים, פגיעה אסתטית ובנזקים של ממש עד קבלת אחוזי נכות.

עילה לתביעה בגין רשלנות רפואית בטיפולי שיניים עלולה לקום גם במצב של הפסקת טיפול בעקבות חוב כספי. פעמים רבות אנחנו מזניחים את שינינו ולא פונים לביקורת שגרתית, ואל הרופא אנו מגיעים כשכבר יש לבצע הליך מורכב ומרובה טיפולים בחלל הפה והלסת. הטיפולים הללו יקרים במיוחד והכיסויים שמציעות קופות החולים אינם נוחים לחשבון הבנק שלנו. לעתים נוצר מצב שתכנית הטיפולים כללה מספר מסוים של פגישות, אולם הרופא החליט להרחיב את התכנית, כלומר ליצור הוצאות נוספות שלא צפיתם ולא נערכתם להן.

אם אתם חושדים כי נגרם לכם נזק כתוצאה מרשלנות רפואית ברפואת שיניים, אל תהססו - פנו בהקדם למשרד עורכי דין המתמחה בתביעות רשלנות רפואית בטיפולי שיניים. חשוב כי עורך הדין המטפל בתיק שלכם יכיר את המציאות המשפטית בנושא זה על בורייה לרבות הפסיקות האחרונות ואת התקדימים שנקבעו בנושא על מנת שהפיצוי שייקבע עבורכם יהיה הפיצוי המקסימאלי לו אתם זכאים. זכרו, מרפאות השיניים ובתי החולים מעסיקים עורכי דין ואנשי מקצוע שכל תפקידם הוא ניהול סיכונים ולמזער את הנזקים עבורם ולמצוא את הדרכים בהן יוכלו להעביר את נטל האחריות על כתפיכם.

אני ליאור לויט ומשרדי, חברת עורכי דין ליאור לויט, מתמחה בטיפול בתביעות בתיקי רשלנות רפואית בטיפולי שיניים. אני מזמין אתכם ליצור קשר עם משרדי בטלפון, באמצעות כתובת המייל שלנו, או דרך עמוד יצירת קשר ללא התחייבות. צוות המשרד ואני נעמוד לרשותכם משלב הייעוץ הראשוני, דרך הקמת התביעה, ועד ייצוגכם בבית המשפט עד לסגירת התיק לשביעות רצונכם.

bottom of page