top of page

טיפול רפואי רשלני

נסו לחשוב כמה פעמים במהלך חייכם באתם במגע עם גורם רפואי. כנראה שלא תצליחו לספור גם אם אתם מאותם אנשים ש"אף פעם לא הולכים לרופא". את הבדיקות הראשונות ערכתם עוד לפני שיצאתם אל אוויר העולם, כשהייתם ברחם אמכם. משם המשכתם אל טיפת חלב, אחות בית הספר, רופא הילדים, בדיקות רפואיות לפני הגיוס לצה"ל, רופאי משפחה, רופאים מומחים, הפניות למכונים שונים - לא משנה אם אתם צעירים או מבוגרים, במהלך חייכם עברתם עשרות אם לא מאות פעמים בדיקות רפואיות.

עולם הרפואה הוא תחום מורכב ועצום אשר ענפיו מסתעפים לתחומים ולתתי תחומים רבים. פעמים רבות מאחורי הבעיה שעליה התלוננתם מסתתרת בעיה אחרת שלא אובחנה כראוי בעקבות הופעתם או אי-הופעתם של תסמינים מוכרים. בשל כך אנחנו פונים לרופאים שאנו מקווים כי הם הטובים ביותר בתחומם ודורשים את הטיפול הטוב ביותר עבורנו. לפני שהבינה המלאכותית תחליף את כולנו בעבודתנו, אף אדם אינו חף מטעויות וכפי שגם אתם לעיתים טועים בעת ביצוע עבודתכם ולו ב- 0.00001% מהפעולות שהנכם מבצעים, כך גם הרופאים ואף מהמוחות הגדולים, הוותיקים והמקצועיים בעולם הרפואה עלולים לשגות.

ראוי לציין, כי לא כל טיפול שנכשל אוטומאטית מהווה בהגדרתו טיפול רפואי רשלני. גם לטכנולוגיה החדישה ביותר ולצוות הרפואי המיומן ביותר קיימות מגבלות, שהרי לא תמיד ניתן לגבור על כוחות הטבע. עם זאת, ישנם לא מעט מקרים שהיו יכולים להסתיים אחרת, בהם הנזק נגרם בשל טיפול רפואי רשלני. גם בית המשפט מכיר בכך ופוסק פיצויים גבוהים לנפגעי טיפול רפואי רשלני.

ישנם מספר צעדים פשוטים שבעזרתם תוכלו לצמצם את הסיכוי לפגיעה מרשלנות רפואית. הראשון, ודאו כי הרופא המטפל הסביר לכם את כל תכנית הטיפול, הסיכונים, תופעות הלוואי והסיבוכים שעלולים להיגרם. אל תתביישו לשאול שאלות לא פתורות ותמיד תזכרו שאין דבר כזה שאלה מטופשת. זוהי זכותכם המלאה לקבל את כל המידע הרפואי על אודות מצבכם, כי בסופו של דבר כשמדובר בבריאות שלכם - אין מקום לטעויות. גם אם הטיפול בוצע כראוי, אך לא ניתנה לכם התמונה המלאה - עלולה לקום עילה לתביעה בגין טיפול רפואי רשלני. קראו את טופס ההסכמה בעיון ואל תסתפקו ברפרוף מהיר.

הקפידו להציג בפני הרופאים את תמונת המצב המלאה שלכם: נטילת תרופות קבועות, מחלות רקע ורגישויות. ודאו כי הצוות הרפואי מתעד את כל המידע שאתם מעבירים לו בכתב, וכן את כל הטיפולים שאתם עוברים לאחר מכן. עמדו על זכותכם לקבל יחס הולם, מקצועי ומכבד מהצוות הרפואי על כל תלונה או מיחוש במהלך הטיפול. אם הצוות מזלזל בכם או מתעלם מתלונתכם, אל תתביישו להיות "נודניקים". התעלמות מתלונה עלולה להוביל לתוצאה טרגית בשל טיפול רפואי רשלני.

אם נגרם לכם נזק כתוצאה מרשלנות רפואית, אל תהססו ופנו בהקדם לעורך דין המתמחה בתיקי טיפול רפואי רשלני. פעמים רבות אנו נוהגים לפנות לחבר טוב שהוא עורך דין בתחום אחר כדי להימנע מהוצאה כספית גדולה, אך בדיוק כמו שלא הייתם מבצעים ניתוח לב אצל רופא שיניים – גם במקרה זה עליכם להיעזר בשירותיו של עו"ד מומחה בתחום הרשלנות הרפואית, אשר בקיא במטרייה המשפטית, הדינים והחוקים בתחום.

אני, עורכת דין מירית לוי ואני עובדת בחברת עורכי הדין – ליאור לויט, מזמינה אתכם ליצור קשר עם צוות המשרד. לרשותכם עומדים מספר ערוצי התקשרות - טלפון, שליחת מייל, או יצירת קשר דרך האתר. אני וצוות החברה נשמח לעמוד לרשותכם לכל אורך הדרך, החל משלב הייעוץ הראשוני שניתן ללא עלות, דרך פתיחת התיק ואיסוף המסמכים, ייצוגכם בבית המשפט, ועד לסגירת התיק לשביעות רצונכם המלאה.

bottom of page