top of page

נפגעתם כתוצאה מרשלנות רפואית? עמדו על זכויותיכם לקבלת פיצויים

נפגעתם כתוצאה מרשלנות רפואית? עמדו על זכויותיכם לקבלת פיצויים / מאת: עו"ד ליאור לויט


עוד בעודנו ברחם אמנו ועד סוף חיינו אנו נזקקים לשירותים רפואיים. לפעמים מדובר בהליך פשוט שמסתיים במרשם רופא, ולעתים זהו הליך מורכב הכרוך באשפוז ובניתוח. לרובנו אין את ההשכלה הרפואית כדי לדעת מהו הטיפול הנכון עבורנו, ובדיוק לשם כך אנו נועצים ברופאים.


כמו בכל תחום אחר גם בעולם הרפואה אין 100% סיפורי הצלחה, אך הכישלונות כאן הם הרי גורל ובעלי השפעה מכרעת על איכות חיינו. לעתים התוצאה היא חמרה של מצב רפואי קיים, גרימת נזק בלתי הפיך בדרגות שונות, קשיים תפקודיים, סבל נפשי, כאבים כרוניים מסוגים שונים, ובמקרים קיצוניים אפילו מוות. אף רופא בוודאי שאינו מעוניין להזיק למטופליו, נהפוך הוא. אך אלפי תביעות הפיצויים שמוגשות בישראל מדי שנה בגין רשלנות רפואית מראה כי מדובר בתופעה קיימת ואף שכיחה.


בין המצבים הבולטים שבהם מטופלים מגישים תביעות בשל רשלנות רפואית, מככבים טיפולים רשלניים בניתוחים פלסטיים, מתן תרופות שאינן מתאימות, רשלנות במעקבי אחרי היריון ובזמן הלידה, אי-אבחון או אבחון שגוי של גידולים ממאירים, ועוד מצבים שונים ורבים.


בבואו לקבוע את סכום הפיצוי, השופט שידון בתיק תביעת רשלנות רפואית, יבחן עד כמה הנכות או המגבלה שנגרמה כתוצאה מהרשלנות הרפואית פוגעת ברמת החיים של המטופל, ברמת ההכנסה ובאפשרויות ההכנסה, וכן לגובה ההוצאות שייגרמו כתוצאה מהמצב הרפואי החדש. בית המשפט יתייחס לא רק לנזק הממוני שנגרם מרשלנות רפואית, אלא גם לנזק הלא ממוני, כלומר בלשון העם - הסבל הנפשי או עוגמת הנפש שנגרמה למטופל.


בין המשתנים שבית המשפט יתחשב בהם בבואו לקבוע את גובה הפיצויים המגיעים לכם בתביעה, אפשר למנות את שיעורי הנכות הנקבעים לתובע כתוצאה מהטיפול הרשלני, גילו של הנפגע, והאם הנפגע נפטר כתוצאה מהטיפול. כך למשל, ככל שאחוז הנכות גבוה יותר - הפיצוי יהיה גבוה יותר. ככל שהנפגע צעיר יותר, סכום הפיצוי יעלה מכיוון שמדובר באובדן כושר השתכרות לאורך שנים ארוכות יותר מאדם מבוגר. מקרה מוות עלול להוביל לפיצוי נמוך יותר לבני המשפחה, מכיוון שאין צורך בטיפולים עתידיים. עדיין נקבע פיצוי לבני המשפחה מכיוון שייתכן כי הם תלויים בהכנסתו של הנפטר.


בנוסף לפיצויים הרגילים שנקבעים לפי מדדים, במקרים מסוימים אפשר לתבוע גם פיצויים עונשיים, שמטרתם ענישה והרתעת המזיק במקרה של רשלנות פושעת. פיצויים כאלו ייפסקו רק במקרים חריגים, במקרים המצביעים על התנהגות רשלנית במידה מוגברת או בנסיבות מחמירות כגון; סטייה חריגה מנורמת התנהגות הרופא הסביר. בתי המשפט אינם ששים להטיל פיצויים כאלה במקרי רשלנות רפואית, אלא אם מדובר במקרה חריג של רשלנות פושעת שדורשת גינוי וסלידה.


אם למרבה הצער נקלעתם למצב של רשלנות רפואית, כדאי לא להשתהות ולפנות כבר עתה לשירותי עו"ד מומחה במימוש זכויות בגין רשלנות רפואית. במשרדו של עורך הדין ליאור לויט צברנו ניסיון רב בייצוג לקוחות שנפגעו כתוצאה מרשלנות רפואית. גם אם לא תבחרו במשרדנו לנהל את תביעתכם, חשוב לפנות לעו"ד מומחה בתחום, שבקיא היטב בהליכים הרפואיים ובסטנדרט הרפואי המקובל, בפסקי דין תקדימיים ובעל ותקן וניסיון בתיקים דומים. עורך דין מומחה בתחום הרשלנות הרפואית ידע להתמודד היטב עם הטענות השונות שעלולות להיטען על ידי המוסדות הרפואיים ויעבוד בשיתוף פעולה עם המומחים הרפואיים המובילים בתחומם בארץ.


הכותב הינו בעליו של משרד LL ליאור לויט חברת עורכי דין. ניתן ליצור קשר עם צוות המשרד בטלפון 072-2220111 ובכל שעה במייל Liorlevit2011@gmail.com. פרטים נוספים באתר https://www.liorlevit.co.il/.


bottom of page