top of page

תאונת דרכים - שישי בגולן

אחד המצבים הקשים שאנו עלולים להיתקל בהם, הן תאונות הדרכים. אף אחד מאיתנו לא מתכנן להיות מעורב בתאונה, כך שאנחנו תמיד נתפסים לא מוכנים, ונכנסים להלם. בין אם אנחנו האשמים בתאונה או שמא נהג אחר, הולך רגל או מפגע באמצע הדרך - מעורבות בתאונת דרכים מביאה לעירוב של רגשות כעס ותסכול, וכמובן פחד ודאגה לשלומנו, שלומם של האנשים שנוסעים ברכבנו, וכן המעורבים האחרים בתאונה.


אם אתם מוצאים את עצמכם בתאונת דרכים, נסו לשמור על רוגע ככל הניתן. לצעוק ולקלל את המעורבים האחרים לא יסייע לכם בפתרון המצב, גם אם אתם לחלוטין לא אשמים. זכרו שגם בצד השני יש אנשים עם משפחה וגם הם מבועתים מהסיטואציה, ואין כל סיבה להבעיר אש נוספת.


לאחר שווידאתם שכולם בסדר, דאגו לקבלת טיפול רפואי גם אם התאונה הייתה קלה. פעמים רבות אנשים נוהגים לוותר על הביקור במיון מתוך מחשבה שהכאב הוא קל בלבד ומהר מאד יעבור, אך ישנם כאבים שיגיעו מאוחר יותר, אחרי שפרץ האדרנלין יעבור. בנוסף, חשוב מאד שיהיה לכם תיעוד רפואי על השלכות התאונה, שכן אחרת אין לכם איך להוכיח את הנזק שנגרם לכם ועדותכם בבית המשפט תהיה מילה כנגד מילה. חברות הביטוח ישמחו לנפנף את דרישותיכם וסוללת עורכי הדין שלהן לא יצטרכו לעבוד קשה במיוחד כדי להראות שאין קשר בין הנזק הגופני עליו אתם מתלוננים לבין התאונה. לכן חשוב מאד להגיע לבדיקה רפואית בסמוך לזמן התאונה, וכן לציין כי סיבת הגעתכם היא תאונת דרכים. הסבירו בפירוט לרופא על כל כאב ומיחוש שאתם חשים - ודאגו לכך שהכול מופיע בכתב. אם אתם זקוקים לימי היעדרות מהעבודה בשל התאונה - דאגו לקבל אישור מחלה על מנת ששכרכם לא ייפגע.


בימים הקרובים להתרחשותה של התאונה, גשו לתחנת המשטרה הקרובה על מנת לקבל דוח תאונה. הגיעו עם המסמכים הבאים: רישיון נהיגה בתוקף, רישיון רכב, תעודת ביטוח חובה בתוקף, וכן אישור על קבלת הטיפול הרפואי. לאחר שתפרטו את פרטי התאונה - מקום, תאריך, שעה משוערת וכל פרט שידוע לכם על המעורבים בה, תקבלו את אישור המשטרה. בדקו האם כל הפרטים שמסרתם נכתבו ותועדו בדוח ובקשו להשלים כל מה שנשמט.


מכאן והלאה תעדו ושמרו כל מסמך מרגע התאונה ועד לקבלת פיצוי כספי שמגיע לכם. כל תיעוד רפואי, כל צילום רנטגן, כל הפניה לפיזיותרפיה או רופאים מומחים, וכמובן אישורי מחלה ומרשמים. גם דברים שאינכם חושבים עליהם כמו קבלות על נסיעה באוטובוס לצורך קבלת הטיפולים או תשלומי חנייה בחניוני המכונים, בתי החולים והמרפאות - שמרו אותם לצורך חישוב הפיצוי שמגיע לכם.


כידוע, חברות הביטוח לא ימהרו לפתוח את הארנק ולהעביר לכם פיצוי ההולם את המקרה. במקרה כזה כדאי להסתייע בשירותיו של עורך דין מומחה בתחום תביעת הנזיקין שעובד בפריסה ארצית, ויוכל לתת לכם מענה במקום מגוריכם. כך למשל, למשרדנו הגיע לקוח שנפצע בתאונת דרכים וקיבל פיצוי של 328,615 שקלים לאחר מספר חודשים שבהם חברות הביטוח הציעו פיצוי נמוך בהרבה. לקוח נוסף שסבל משבר בכתף התמודד ללא הצלחה מול אטימותה של חברת הביטוח, עד שפנה לליווי צמוד של משרדנו וקיבל בסופו של התהליך 270,000 שקלים. ויש עוד הרבה דוגמאות כאלו, כך שחשוב שגם אם חברת הביטוח מערימה קשיים - אסור לוותר עד שתקבלו את המגיע לכם.

bottom of page