top of page

תאונות עבודה

כמות נפגעי תאונות עבודה בישראל גבוהה יותר ממה שבוודאי חשבתם. רק בשנת 2015 נפצעו כ-50 אלף בני אדם בתאונות עבודה, 54 פועלי בניין נהרגו, ובמסמך שפרסם המוסד לביטוח לאומי מופיע המספר המדהים - 4.5 מיליארד שקלים - זה הסכום ששולם לנפגעי תאונות עבודה בישראל.

תאונת עבודה פוגעת בעובד בכך שלעתים רבות תוצאותיה מונעות ממנו להמשיך ולעבוד ובכך נפגע כושר ההשתכרות של העובד, שלא יכול עוד לכלכל את משפחתו ולהמשיך לספק לה את רמת החיים אליה הורגלו בני המשפחה. כמובן, הדבר נכון גם במקרה של נפגעות תאונות עבודה.

אם נפגעתם בתאונת עבודה, ראשית כל ולפני כל המחשבות על הליכים משפטיים ועירוב עורכי דין - פנו לקבלת טיפול רפואי. ציינו בפני הרופא המטפל כי נפגעתם בתאונת עבודה, כדי שהדבר יהיה מתועד. אם פניתם לטיפול בקופת החולים שלכם, בקשו תעודה רפואית ראשונה לנפגעי תאונות עבודה. לאחר מכן פנו למעסיקכם ובקשו טופס בל-250. זהו טופס המיועד למתן טיפול רפואי ראשוני לעובד שכיר שנפגע בתאונת עבודה. על המעסיק למלא את כל הפרטים והטופס יימסר לביטוח הלאומי. בתוך שבועות ספורים הביטוח הלאומי אמור להשיב לכם כי הוכרתם כנפגעי תאונת עבודה.

הצעד הבא הוא הגשת תביעה לתקבולים וקביעת אחוזי נכות, וכן פיצוי על אבדן כושר העבודה שנגרם לכם. ישנן תאונות עבודה שגורמות לאבדן כושר עבודה זמני ועליהן יש פיצוי מסוים, וישנן תאונות קשות יותר כמו נפילה מסולם או מכונה שגרמה לקטיעת איבר, שימנע כל עבודה עתידית, בוודאי בתחום העיסוק שבו עסקתם עד כה. כדי למצות את מלוא זכויותיכם, חשוב להיעזר בשירותיו של עורך דין תאונות עבודה.

שימו לב שלא רק מה שנראה לעין כתאונה מוכר כתאונת עבודה, ולכן כשאתם מחפשים עורכי דין תאונות עבודה בתל אביב חשוב לוודא שמדובר במשרד המתמחה בתחום שמכיר את פסקי הדין, התקדימים וכן את החוק על בוריו. כך למשל, ישנן מחלות הקשורות למקצוע שיוכרו כתאונת עבודה, כמו אסתמה כתוצאה מחשיפה לחומרים רעילים של מרססים וצבעים, תסמונת מחלקת התיירים שהוא תסחיף ריאתי שלוקים בו אנשים בטיסות ארוכות לחו"ל, וכן עורך דין תאונות עבודה ידע כיצד להביא להכרה בפגיעתכם גם אם מדובר בעבודה מהבית, או אפילו מקרה של ויכוח בין שני עובדים שגרם ללחץ נפשי והוכר כתאונת עבודה.

שמי עו"ד ליאור לויט ואני מזמין אתכם ליצור עמי קשר בכל מצב שבו אתם זקוקים לסיוע של עורכי דין תאונות עבודה בתל אביב. ברשותי 16 שנות ניסיון בתחום הנזיקין, ואשמח לענות לכם על כל השאלה בנושא, מהייעוץ הראשוני, דרך סיוע בהגשת התביעה לביטוח לאומי, וכלה בייצוג משפטי מול כל הערכאות והרשויות. אל תהססו ופנו עוד היום בטלפון 072-222-0111, במייל Liorlevit2011@gmail.com, או השאירו את פרטיכם דרך עמוד יצירת הקשר באתר. צוות משרדי יחזור אליכם במהירות ונעניק לכם שירות מקצועי, רגיש ואמין, עד לסגירת התיק לשביעות רצונכם המלאה.

bottom of page