top of page

רשלנות רפואית במהלך הריון שהוביל ללידה מוקדמת

רשלנות רפואית במהלך הריון שהוביל ללידה מוקדמת

לאחרונה הגיע למשרדי תיק מרתק ומורכב בנושא רשלנות רפואית; יילוד שנולד עם נזקי פגות קיצוניים עקב לידה מוקדמת, אשר, לכאורה, ניתן היה לעכבה

הילוד, כיום כבר בחור צעיר 21, סובל מנזקים רפואיים בתחומי רפואה שונים, בין היתר, סובל מפיגור שכלי, חולשה בפלג גופו הימני והפרעות קשב וריכוז

בפגישתנו הראשונה, אמו של היילוד כבר כמעט הרימה ידיים בניסיון אחרון למצוא מענה משפטי לטיפול הרפואי הכושל שבוצע במהלך הריונה. לטענתה, בשעה שפנתה אל משרדנו, כבר פנתה הספיקה להידחות על ידי שלושה משרדי עורכי דין ולמספר מומחים רפואיים מובילים בתחום, אך רובם ככולם טענו ש"אין קייס" לתלונותי

בבחינת התיק, עיון בכמות האדירה של מסמכים הרפואיים והיוועצות עם רופא מומחה בתחום הגניקולוגיה, הגענו למסקנה כי הממצאים לרשלנות רפואית לא היו חד משמעיים, אך בהחלט מצדיקים בירור משפטי מעמיק.

על קצה המזלג, מתוך המסמכים הרפואיים עלה, כי האם הגיעה לבית החולים בשבוע 26 להריונה כשהיא סובלת מצירי לידה ודימומים נרתיקיים. מאחר והאם הייתה בשלב כה מוקדם של ההיריון, בית החולים החליט מיד לאשפז אותה והוחל מתן תרופה לעיכוב צירים מסוג "ריטודרין" על מנת למנוע הריון מוקדם.

זמן קצר לאחר מכן, החלו הדימומים להתחזק והצוות הרפואי נתן אבחנה ראשונה, כי האם סובלת מהיפרדות שיליה.

למי מאתנו שאיננו בקיא בסיבוכים אפשריים במהלך הריון וראוי לומר, כי רוב הנשים שנכנסות להריון אינן בקיאות בהם, המשמעות הרפואית של היפרדות שיליה הנה סכנה ממשית לחיי העובר המחייבת לידה מיידית.

עם זאת, הצוות הרפואי לא טרח לאשש את חששותיו ולבצע בדיקות מקיפות דיין לצורך אימות אבחנתם הרפואית ועל אף כי כאמור, ההשלכות לאבחנה הינן קריטיות ביותר;

אם יסתבר, כי לא הייתה היפרדות שיליה, התוצאה היא, כי זירזו לידה של אישה הנמצאת בשבוע 26 להריונה לשווא וכתוצאה מכך, יולד ילד עם נזקי פגות כה קיצוניים, בעקבותיהם יאלץ לסבול כל ימי חייו מליקויים שונים ולהיות תלוי בזולת.

כמובן שלאחר שהופסק הטיפול התרופתי ב"ריטודרין", הצירים לא אחרו להגיע.. כעבור מספר שעות אמו של היילוד הוכנסה לחדר הלידה ומשם יצאה עם ילוד הסובל מפגות קיצונית כשהוא שוקל 925 גרם בלבד.

בתום הלידה, נשלחה השיליה לבדיקה פתולוגית. למרבה הפלא, אובחן, כי המדובר בשיליה שלמה ללא סימני היפרדות. חרף האבחנה השגויה, נמצאו ממצאים אחרים שחייבו את זירוז הלידה.

לפיכך, משרדי פעל להגשת תביעה לבית משפט המחוזי בתל אביב נגד בית החולים.

במסגרת ההליך המשפטי, הופנינו לפגישת גישור. לאחר משא ומתן ממושך והתדיינות שהתפרסה על פני שעות רבות, הצלחנו להגיע לפשרה עם בית החולים, לפיה יפצה את היילוד בסך כולל של 1,200,000 ₪.

דמעות ההתרגשות של אמו של היילוד, רגשו לא פחות מהידיעה כי על אף שמדובר בתיק סבוך בעל שאלת אחריות שאיננה חד משמעית, הצלחנו בסופו של דבר להביאו לקיצו עם תוצאה מצוינת ומשביעת רצון ללקוח.

bottom of page