top of page

כיצד מתמודדים עם רשלנות רפואית בתחום רפואת השיניים? שאלות ותשובות

מי לא מפחד מטיפול שיניים? תחום רפואת השיניים הוא כזה שמרתיע רבים. לא תמיד אנחנו מבינים את הטיפול אותו אנו עוברים בגלל שאין באפשרותינו להתבונן בו בצורה נוחה כך שנבין את הנעשה. גם המינוחים המקצועיים לא כל כך נגישים וברורים לנו – פעמים רבות רק בדיעבד אנו מבינים את משמעותם לאחר שחווינו את הטיפול על בשרנו. סיבות אילו בגינן אנו מפחדים מטיפול שיניים הן אף הסיבות לכך שרפואת השיניים היא מהתחומים השכיחים ברפואה בכל הקשור להגשת תביעות בגין רשלנות רפואית.

להלן מספר שאלות נפוצות ותשובותיהן המכילות מידע חיוני אודות רשלנות רפואית בתחום רפואת השיניים:


איך אוכל להימנע מנזקים שיגרמו לי בעקבות טיפול שיניים?

כמו בטיפולים רפואיים אחרים שאינם טיפול שיניים, על הרופא שלכם חלה החובה להסביר לכם את מהותו של הטיפול, על הסיכויים להחלמה, הסיכונים והטיפולים החלופיים האפשריים. לאחר שהסביר לכם את הכרוך בטיפול עליו לקבל את הסכמתכם המודעת כמטופלים לטיפול.


מהם מקרי הרשלנות הנפוצים ביותר הנוגעים לטיפולי שיניים?

מקרי הרשלנות השכיחים נעים החל מתכנון שגוי של שיקום הפה שיכול להזיק גם לשיניים בריאות, דרך ביצוע לקוי של שתלים ועד נזקים לעצביה של הלסת והבאה לשיתוק שרירי הפנים.


איך אוכל לבחור ברופא שיניים מומחה הנכון עבורי כך שלא יגרם לי נזק?

לפני הגעה לטיפול הרפואי מומלץ לברר איזו סוג מומחיות נדרשת מהרופא שיניים עבור הטיפול הנחוץ עבורך ומי מוצלח בתחומו. רפואת השיניים גם היא ענפה בתחומי המומחיות שלה ביניהם טיפול שורש, אורטודנטיה, שיקום הפה ועוד. לפיכך חשוב להצליב מידע בטרם הגעה לטיפול ולבחור רופא מומחה המתאים לטיפול הספציפי הנדרש.


מה עליי לעשות באם חוויתי רשלנות רפואית בתחום רפואת השיניים?

באם קיים חשש לרשלנות רפואית עקב טיפול שינייים שהביא לנזק, יש לפנות לייעוץ אצל עורך דין בטרם נקיטת הליכים כלשהם, חשוב – לכזה הבקיא בתחום הרשלנות הרפואית. כמו כן, מומלץ באם אתה סבור כי נפגעת עקב רשלנות רפואית בטיפול שיניים להימנע מלפנות לרופא המטפל או להנהלת המרפאה במכתב תלונה! זאת מאחר ובמכתב זה עשוי להיות מידע לא מדויק שיזיק לתביעה עתידית באם אחת כזו תבוצע.


מה עליי להביא לפגישת ייעוץ עם עורך דין המומחה ברשלנות רפואית אם אני סבור שנפגעתי מהתרשלותו של רופא שיניים?

לקראת פגישת ייעוץ עם עורך הדין רצוי להביא את כל התיעוד האפשרי שברשותך, הקשור לטיפול שעברת שהסב לך נזק. קבלות כנגד תשלומים שניתנו לרופא, צילומי רנטגן של השיניים וכל תיעוד אחר הקשור למהלכו של הטיפול. מהו התהליך שאעבור אם אחליט כי ברצוני להגיש תביעה בגין רשלנות רפואית? לאחר שיקבל עורך הדין מרופא השיניים את התיק הרפואי שחשוב בתיעוד התהליך, במיוחד אם כולל צילומי רנטגן, יהיה עליך להיבדק אצל רופא שיניים המומחה בתחום, על מנת שזה יאבחן אם קיבלת טיפול תקין או כזה שהסב לך נזק. באם יוכח כי הרופא שטיפל בך התרשל בעבודתו, אזי חוות הדעת של הרופא המומחה תהווה עילה שעל בסיסה תוגש תביעה לביהמ"ש.


הכותב הינו עו"ד בעל 16 שנות נסיון בתחום הנזיקין

bottom of page